Teks: Jazilah Mohd Saad

Bismillahirrahmairrahim.

Segala puji bagi Allah atas curahan idea yang tidak berkesudahan. Semoga ia menjadi amal jariah di masa Hambamu ini tidak lagi berada di dunia fana ini. Sungguh segala idea, ilmu adalah milik Allah. Maka berdoalah padaNYa agar idea dan curahan ilmu sentiasa mengiringi kehidupan kita.

Syawal sudahpun melabuhkan tirinya. Adat beraya di Malaysia, tempoh beraya adalah sebulan. maka di bulan Syawal itulah jamuan-jamuan, sambutan hari raya diadakan meraikan kegembiraan menyambut bulan Syawal. Adalanya ia disambut secara berlebih-lebihan. tidaklah mengadakan jamuan atau lebih dikenali sebagai rumah terbuka. Ia sebenarnya menjadi wadah penghubung silarurrahim antara kerabat, kenalan dan jiran tetangga. Masa-masa beginilah masing-masing mencari peluang bertemu rakan-rakan kerabat yang telah lama tidak bersua. Semoga niat baik bersilaturrahim dan bersedekah di bulan Syawal menjadi wadah kepada perilaku amal baik sepanjang tahun dan selama-lamanya.

https://power.ococ.my/shop/001259/////16522




Comments

  1. This post is really amazing, very informative and great post from you. I really appreciate your work, keep working like this.
    Must try this Moto Riding

    ReplyDelete
  2. I Love your article. You cant visit my website : touchvpn apk

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pegawai Syariah

Cerai luar mahkamah

Penguatkuasaan dan pelaksanaan perintah nafkah