Muhasabah diri

Sebelum memulakan penulisan blog ini saya sering bimbang..takut sekiranya apa yang tulis ini menggambarkan ketidakcerdikan saya..kurangnya pengetahuan saya. Kenapa saya bimbang? Puas saya memikirkan kenapa dan mengapa.  Saya banyak membaca penulisan orang lain.yang memberi inspirasi kepada saya terutamanya tulisan prof kamil..dr muhaya dan ramai lagi penulis hebat di luar sana. Saya rasa seronok..saya rasa ingin menjadi seperti mereka. Yang hati mereka penuh nilai-nilai positif. Yang diri mereka sentiasa bermatlamatkan keredhaan Allah semata. lantas saya terfikir bahawa sebenarnya keseronokan inilah yang ingin dikongsi bukannya perasaan betapa hebatnya saya atau betapa banyaknya ilmu yang saya ada. Keseronokan berkongsi ilmu dan pengalaman adalah satu kemanisan dalam hidup. Saya ingin istiqamah dalam berbuat apa sahaja kebaikan. .saya ingin hati saya kekal dalam perjalanan bermatlamatkan keredhaan Allah. Doa saya agar apa sahaja yang telah, sedang dan bakal saya buat mampu mendekatkan diri ini kepada Allah.

Muhasabah diri
Jumaat. ..24hb ogos 2013 @10am.

Comments

Popular posts from this blog

Pegawai Syariah

Cerai luar mahkamah

Penguatkuasaan dan pelaksanaan perintah nafkah