Pertemuan dengan penyelia

Teks: jazilah mohd saad.
Alhamdulillah. Hari ini sudah hari ke 8 umat islam menjalani ibadah puasa. Sebetulnya saya tidak terlalu menghitung jumlah hari tambahan pula anak-anak tidak pernah menyebutnya.
Hari ini juga merupakan hari pertemuan saya dengan supervisor. Pada masa menulis ini saya masih tertunggu-tunggu  kehadiran beliau. semoga saya tidak menunggu terlalu lama.
Bercerita tentang penantian, semua orang pasti tidak suka menunggu lama. Benar..penantian membuatkan kita resah gelisah.
Pengalaman berurusan dengan mahkamah mengajar saya supaya lebih sabar. Sebagai seorang peguam pada ketika itu kita bukan sahaja berhadapan dengan mahkamah malah klien, rakan peguam, agensi kerajaan lain dan juga hakim sendiri.
Menunggu kedatangan hakim tidaklah serisau menunggu kedatangan klien sendiri. Apa tidaknya sekiranya klien tidak hadir pastinya kes yang dibawa akan mengalami masalah dan berkemungkinan dibuang apatah lagi sekiranya seorang peguam belum lagi menerima lafaz wakalah sebagai peguam bagi klien tersebut.

Comments

Popular posts from this blog

Pegawai Syariah

Cerai luar mahkamah

Penguatkuasaan dan pelaksanaan perintah nafkah