Catatan hujung minggu

Teks: Jazilah mohd saad
Bismillahirrahmanirrahim. Hari sabtu yang rileks. Sarapan pagi siap terhidang. Biasanya hujung minggu adalah masa untuk bebas dari masak memasak sesi pagi. Hajat di hati nak mencari nasi lemak jer sebagai sarapan pagi namun mak mertua yang baik hati telah siap sedia dengan nasi goreng untuk anak menantu dan cucu-cucunya. Alhamdulillah kenyang.
Tugas hari ini adalah untuk menyiapkan kerja-kerja mengedit tesis sarjana kekanda kandung. Hanya sikit lagi. Harap dapat disiapkan sebelum tengah hari.  Hanya ini termampu di bantu. Mudah mudahan dengan bantuan kecil ini dapat merealisasikan impian beliau.
Mencuri waktu menjenguk Facebook. .rata rata status kawan-pegawai syariah adalah mengenai persidangan yang bakal berlangsung mulai hujung minggu ni. Lama sungguh tidak ikut serta. Persidangan adalah medan menimba ilmu. Persidangan juga adalah wacana pembentukan sahsiah pegawai. Komitmen dan disiplin sepanjang persidangan adalah cerminan komitmen dan disiplin semasa bertugas. Mudah mudahan persidangan tahunan di Kuching Sarawak kali ini lebih bermakna bagi rakan rakan semua.
Rindunya kat sarawak. .kat orang-orang di sana yang cukup baik hati...insya Allah suatu hari nanti akan bertemu jua.

Comments

Popular posts from this blog

Pegawai Syariah

Cerai luar mahkamah

Penguatkuasaan dan pelaksanaan perintah nafkah